نوروز امسال رو با یک تخفیف حسابی شروع کن + کد تخفیف 400 هزارتومانی اشتراک 1 ساله: N1403

لیست بخش ها
  1. جذابترین ها
  2. ویژه ها
  3. قالب های فارسی
  4. آموزش های جدید
  5. برنامه های سئو

شناسایی آنلاین بد افزارها و فایل های مخرب در وب سایت

بد افزار ها در وب سایت و راه های مقابله با ویروس ها

با توجه به اینکه فضای های میزبانی (Host) که ما برای وب سایتمون خرید میکنیم به صورت Share در کل سرور قرار داره ، ممکنه اگر یکی دیگه از وب سایت هایی که روی همون سرور هست حاوی یک بد افزار باشه ، وب سایت ما رو هم آلوده کنه و عملا دسترسی خوبی رو به هکر برای هک کردن وب سایت ما میده . پس بهتره ما همیشه از امنیت و سالم بودن وب سایت خودمون و فایل های درونش مطلع باشیم و اگر موردی بود اونو پاکسازی کنیم . دقت داشته باشید که اگر وب سایت شما به نحوی آلوده شده باشه و مدتی از اون سپری بشه و فکری به حالش نکنین ممکنه از سمت گوگل Block بشید و کم کم جاتونو در نتایج جستجو از دست بدید .

اصولا در وب سرور ها انتی ویروس یا ویروس اسکن ClamAV به صورت پیش فرض نصب هست و اگر از کنترل پنل Cpanel استفاده کنید میتونید با مراجعه به بخش Virus Scanner و اسکن کردن بخش های مختلف هاست مثل Scan Mail , Scan Entire Home Directory , Scan Public Web Space , Scan Public FTP Space از امنیت فایل های موجود در هاست مطلع بشیم .

اما همیشه این راه کافی نیست !

من همیشه تاکید میکنم که هم اسکن انجام بشه و هم فایل های موجود در هاست فولدر به فولدر مورد بررسی قرار بگیره تا فایل های مشکوک بهتر شناسایی و حذف بشه . اما یک راه مناسب تری هم هست :

VirusTotal و کارایی اون

وب سایت معروف VirusTotal این امکان رو به ما میده که توسط این ابزار ما میتونیم وب سایتمون رو در ۶۱ آنتی ویروس معتبر دنیا و به صورت آنلاین اسکن کنیم و از وجود بد افزارهایی که ممکنه در فایل های سایت ما باشه با خبر بشیم . لازم نیست این بررسی رو تک به تک انجام بدید چون وب سایت VirusTotal به آسانی ۱ کلیک این کار رو برای ما به بهترین نحو انجام میده . این وب سایت در سال ۲۰۰۷ توسط مجله PC World بعنوان یکی از صد محصول برتر رایانه‌ای شناخته شد .

مزیت استفاده از VirusTotal

فرض کنین که شما فایل های موجود در وب سایت خودتون رو بر روی کامپیوتر دانلود کردید و اون رو با یکی از آنتی ویروس هایی مثل ESET NOD32 بررسی کردید ولی فایل مخرب و بد افزاری شناسایی نشد ، حالا به نظرتون میتونیم به بررسی همون یک انتی ویروس اکتفا کنیم ؟ در بالا عرض کردم که برخی بد افزار ها ممکنه توسط برخی از ویروس اسکن ها شناسایی نشن . بهترین راه اینه که ما از چندین ویروس اسکن به صورت همزمان استفاده کنیم ولی خب این کار رو که نمیشه انجام داد چون ما نمیتونیم ۶۱ تا ویروس اسکن رو روی کامپیوترمون نصب کنیم :)پس بهترین راه استفاده از وب سایت VirusTotal هست . به عبارت دیگه VirusTotal دیگه جای هیچ شک و شبه ای رو باقی نمیذاره . ویروس توتال برای بررسی فایل ها API هم به برنامه نویسانی میده که نگران فایل های مخرب در وب سایت ها هستند .

همینطور شما میتونین برخی از فایل هایی که بهشون مشکوک هستین رو روی سایت VirusTotal بارگزاری ک۰۰نین تا VirusTotal به شما بگه فایل مخرب هست یا نه .

درضمن شما میتونین نرم افزار ویندوز VirusTotal رو هم دانلود و روی کامپیوتر خودتون نصب کنین .

خب امیدوارم این آموزش هم مورد استفادتون قرار بگیره . هر سوالی در رابطه با این آموزش داشتید خوشحال میشم از بخش دیدگاه ها با من در میان بگذارید .

نظرات (0)

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template