نوروز امسال رو با یک تخفیف حسابی شروع کن + کد تخفیف 400 هزارتومانی اشتراک 1 ساله: N1403

لیست بخش ها
  1. جذابترین ها
  2. ویژه ها
  3. قالب های فارسی
  4. آموزش های جدید
  5. برنامه های سئو

لینک های فارسی یا انگلیسی ؟ مسئله این است !

همواره مباحث زیادی درباره خوب بودن یا نبودن url های فارسی وجود دارد که در این پست، به این مبحث می پردازیم.

اگر url غیر استاندارد نباشد، فارسی یا غیر فارسی بودن آن زیاد تفاوتی ندارد.سایت های موفق زیادی وجود دارند که url فارسی دارند (هم نام دامنه هم آدرس صفحات داخلی)، و سایت های زیادی وجود دارد که بدون url فارسی رتبه خیلی خوبی دارند.نمی توان گفت، وجود کلمه کلیدی در url موضوعی مهم است (مقاله، اهمیت نام دامنه در سئو را مطالعه کنید) ، و این موضوع تا حد زیادی سلیقه ای است.اعلام دیکته وار این که از url فارسی استفده کنید یا نکنید، اشتباه است.خود ما سعی می کنیم، url فارسی به کار نبریم.گوگل اکنون نه تنها با url های فارسی مشکلی ندارد، بلکه url های غیر استاندارد را هم تا حد زیادی پوشش و رتبه می دهد.

مسئله دیگری که وجود دارد این است که در موضوعات رقابتی، کمتر url های فارسی دیده شده است.همچنین فارسی بودن url، موجب undicode شدن آنها (تبدیل به کاراکترهای استاندارد معادل) و در نتیجه طولانی شدن url می شود که ممکن است در فرایند Link Building شما، موانعی ایجاد کند.

دامنه فارسی نیز همیشه یک url طولانی تر دارد که ترکیبی از حروف انگلیسی، عدد و کاراکتر است و همین تبدیل می تواند، موانعی در آینده ایجاد کند.(همه موارد بالا که مربوط به url بود را نیز شامل می شود).

عده زیادی نیز فکر می کنند، اگر url های فارسی که کلمات کلیدی در آن است ، بخرند و روی سایت خود پارک کنند، رتبه خوبی کسب می کنند.اگر شما هم چنین اعتقادی دارید ،مقاله تأثیر نام دامنه در در سئو و پارک دامنه در سئو را مطالعه کنید.

به طور کلی، پاسخ اینکه از url فارسی استفاده کنیم یا خیر، نه آری است نه خیر! اگر خیلی دوست دارید از url فارسی استفاده کنید، اصراری نیست که از url انگلیسی استفاده کنید.اگر فکر می کنید url فارسی در سئو، تأثیر خیلی خوبی دارد، باید بدانید تأثیر آن خیلی کم است و شاید فقط در موارد خیلی کم یا بی رقابت، تأثیر مشهودی داشته باشد.پس برای صرفا، تأثیر سئو، پاسخ خیر است. و توصیه ما استفاده از url های انگلیسی است.

سوال متداول:

چرا می گویید url تأثیر کمی در سئو دارد؟تا جایی که ما یادمان هست تأثیر زیادی داشت!

بله زمانی که وب جهان و وب ایران، خالی تر از اکنون بود و موتور های جستجو و گوگل الگوریتم ها و کیفیت نتایج خیلی ضعیف تری داشتند، موضوع مهمی بود.با این همه اهمیت محتوا، ساختار، شبکه های اجتماعی، لینک ها و …، دیگر جایی برای اهمیت نام دامنه و url فارسی باقی نمی ماند.

نظرات (0)

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template