نوروز امسال رو با یک تخفیف حسابی شروع کن + کد تخفیف 400 هزارتومانی اشتراک 1 ساله: N1403

لیست بخش ها
  1. جذابترین ها
  2. ویژه ها
  3. قالب های فارسی
  4. آموزش های جدید
  5. برنامه های سئو

مزایای سرور لینوکس نسبت به سرور ویندوز چیست؟

اين كه لينوكس چه اندازه مهمي از بازار سرورها را در دست دارد , فروش سرورهاي ويندوز در طول 3 ماه آخر سال 2010 28 درصد افزايش داشته در صورتي كه درآمد سرور لینوکس 1،8 میلیارد دلار رشد 30.0 درصد در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2009 مي باشد . سرور های لینوکس در حال حاضر 16.8 درصد از درآمد سرورهاي دنيا، 2.5 نقطه بیش تر از نيمه دوم سال 2009 مي باشد

اين امارها اتفاقي نيست استفاده از سرور لينوكس برجسته تر و بهتر از سرور ويندوز مي باشد و ان هم به علت چند دليل می باشد.
1 - پایداری و استحكام
سیستم های لینوکس به خوبی توانايي اجرايي بودن سالها بدون هيج توقف و شكست را دارند . در واقع، بسیاری از کاربران لینوکس هيج وقت يك توقف و خرابي در سرور را نمي بينند . و اين ویژگی براي كاربران از همه نوع  با ارزش مي تواند باشد خصوصا برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که از کار افتادگی سرور می تواند عواقب فاجعه بار براي آنان داشته باشد لینوکس خيلي بهتر از ويندوز مي تواند تعداد زیادی از فرآیندهای را در يك لحظه اجرا كند.
در وب هاستینگ لينوكس هيج نياز به راه اندازي مجدد نمي باشد در حالی که در تغییرات تنظیمات ویندوز به طور معمول نیاز به راه اندازی مجدد  باعث از کار افتادگی اجتناب ناپذیر مي شود  در لينوكس عدم احتياج به راه اندازي مجدد تضمين شده است . تقریبا مي توان تمام تغییرات پیکربندی لینوکس صورت بگيرد در حالی که سیستم در حال اجرا و بدون تحت تاثیر قرار كرفتن خدمات نامربوط است.
سرورهای ویندوز معمولا باید در اغلب اوقات عمل یکپارچه سازی انجام شود در صورتي كه لينوكس قابل اعتماد و در حال اجرا و خدمت به مشتريان در همه زمان مي باشد.
2 - امنيت
لینوکس نیز ذاتا امن تر از ویندوز است . چه بر روی سرور، دسکتاپ و یا در یک محیط تعبیه شده باشد .و اين بدين دليل مي باشد كه لينوكس در واقعيت بر اساس يونيكس ساخته شده است و از ابتدا براي چند سیستم عامل کاربر طراحي شده است . فقط مدیر یا کاربر ریشه، دارای اختیارات مدیریتی، و کمتر به کاربران و برنامه های کاربردی اجازه دسترسی به هسته يا كرنال داده مي شود و اين خود باعث مي شود همه چیز مدولار و حفاظت شده باشد
البته، لینوکس  کمتر توسط ویروس ها و هكرها مورد حمله قرار می گيرد و آسیب پذیری در لينوكس زودتر و سريعتر يافت و تصحيح مي گردد حتی اشکال شش ساله هسته که به تازگی ثابت شده بود، به عنوان مثال  یک نمونه بسیار نادر در جهان لینوکس بهره برداری نشده بود
گاهی اوقات کاربران سیستم ویندوز می توانید فایل هايی از مدیر سیستم پنهان كنند اما در لینوکس مدیر سیستم همیشه دارای دید واضح و روشنی از فایل سیستم  و همیشه در کنترل است.
3 - سخت افزار
به دليل افزايش خواسته های منابع روزافزون , سرور ویندوز به طور معمول نیاز مكرر به ارتقاء سخت افزاري  دارد، درصورتي كه لینوکس  انعطاف پذیرتر و مقیاس پذیرتر است، و اجرا شدني بر روي هر کامپیوتر، بدون در نظر گرفتن پردازنده یا ساخنار معماری کامپیوتر است.
در لینوکس می توان هنگام نیاز خدمات معيني برای اهداف کسب و کار به راحتی پیکربندی مجدد انجام داد ، در نتیجه اين باعث کاهش احتياج به حافظه ، بهبود عملکرد و حفظ چیزها حتی ساده تر باشد.
4 - TCO
لينوكس هیچ هزینه اي ندارد و اين نرم افزار به طور كلي مجاني است . حتی نسخه سازمانی که با حمایت شرکت های بزرگ خریداری شده  به کلی ارزانتر از ویندوز و یا دیگر نرم افزار های اختصاصی ، که معمولا شامل هزينه هاي مبتني بر مجوز کاربر  و میزباني است مي باشد ,لينوكس خصوصا برای امنیت ارزانر از ويندوز مي باشد
5 - آسانی
با استفاده از لینوکس، هیچ فروشنده تجاری تلاش شما را براي بدست اوردن محصولات و یا پروتکل های خاصی كه مد نظرتان باشد محدود نمي كند . در عوض، شما براحتي مي توانيد به ترکیب و تطبیق و انتخاب بهترین راه حل برای کسب و کار خود باشيد . به طور خلاصه، با همه مزیت های بسیاری كه لینوکس در عرصه سرور فراهم می کند ، هیچ جای تعجبي ندارد كه بسياري از دولت ها، سازمان ها و شرکت های بزرگ در سراسر جهان  از جمله آمازون و گوگل  تکیه بر سیستم عامل منبع باز لينوكس در سیستم های تولید خود دارند.
 
  1. لینوکس مشکل ویروسی شدن ندارد. نه اینکه ویروسی برای لینوکس ساخته نشده باشد بلکه این به دلیل ایمنی بالای آن است و مانند ویندوز نیست که پس از نصب آن ضروری باشد یک Antivirus یا Internet Security روی سیستم نصب شود. محیط ویندوز به مراتب مستعد تر برای دریافت و رشد ویروس است
  2. در ویندوز به دلیل نصب نرم افزار ها و پاک کردن آن ها و همچنین تغییر و تحولات این چنینی سیستم از چیدمان خارج می شود برای همین است که سیستم دارای Disk Defragmenter است که بتواند به چیدمان از هم پاشیده سر و سامانی دهد تا سرعت دسترسی به مطالب افزایش یابد ، اما در لینوکس یک سیستم خود چیدمانی تعبیه شده است که داده ها را روی دیسک می نویسد و سرعت فراخوانی اطلاعات به مراتب بیشتر خواهد بود.
  3. در لینوکس هسته سیستم Kernel Linux است و عملکرد جداگانه از محیط گرافیکی و نرم افزارها دارد در نتیجه هنگ کردن یک برنامه (Crashing) باعث هنگ کردن کل سیستم نمی شود در حالیکه در ویندوز به دلیل برخوردار بودن از سیستم یکپارچگی ، هنگ یک عامل مانند Internet Explorer ممکن است شما را حتی وادار به Restart کند. اما در لینوکس فقط کافیست همان برنامه ای که هنگ کرده Restart شود. این قابلیت در لینوکس تعبیه شده است.
  4. هر بار که ویندوز جدید نصب می کنید لازم است کلی نرم افزارهای مورد نیاز خود را نصب کنید و همچنین همه سخت افزار های موجود در کامپیوتر خود را از طریق Driver به ویندوز معرفی کنید در حالیکه لینوکس در خود قابلیتی دارد که تمامی سخت افزار ها را می شناسد و نیازی به Driver نیست. همچنین در لینوکس به صورت پیش فرض نرم افزارهای بسیار پیشرفته ای موجود است که در ویندوز چنین نیست. مثلاً در ویندوز به صورت پیش فرض برای تایپ کردن ، Notepad را در اختیار شما قرار داده است. آیا این نرم افزار برای رفع نیازی های Type کافیست؟ مثلاً شما برای باز کردن فایل های PDF در ویندوز نیاز به نصب نرم افزار Adobe Acrobat Reader دارید در حالیکه در لینوکس بدون نیاز به هیچ نرم افزاری می توانید اسناد PDF را به راحتی باز کنید. از هم اینها مهمتر این که لینوکس مانند ویندوز نیازی به نصب کردن ندارد.
  5. لینوکس قابلیت خواندن بیش از 100 نوع از سیستم فایل ها را دارد در حالیکه ویندوز دو یا سه فایل سیستم آن هم از سیستم فایل های خودش را می خواند.
  6. ویندوز فقط می تواند در پارتیشنی که Primary است نصب شود اما لینوکس در پارتیشن های Logical نیز نصب می شود.
  7. لینوکس را می توان بر روی یک تلفن همراه تا یک ابر کامپیوتر نصب نمود. لینوکس در راه اندازی برنامه های حساس یک هواپیما نیز کاربرد دارد.
  8. Bug های لینوکس به مراتب کمتر از ویندوز است و دلیل پایداری آن نیز همین است در حالیکه عمر مفید یک ویندوز حداکثر چهار پنج ماه است.
  9. سیستم عامل لینوکس رایگان است اما سیستم عامل ویندوز نه تنها رایگان نیست بلکه گران است.
  10. لینوکس را هم می توان از درون CD بوت کرد و هم می تواند بر روی Hard نصب نمود اما ویندوز لزوماً نیاز به نصب دارد.
  11. لینوکس در درون خود مجازی سازی یا Built in دارد که به شما اجازه می دهد همزمان سیستم عامل های دیگری نیز داشته باشید.
  12. در محیط لینوکس به شما بی شمار انتخاب گرفیکی تعلق می گیرد در حالیکه در ویندوز تنها با یک محیط گرافیکی روبرو هستید. به عبارت دیگر در لینوکس واسط های گرافیکی بی شمار هستند.
  13. در ویندوز شما Internet Explorer دارید اما در لینوکس Mozilla FireFox عمل Web Browsing را با سرعت 10 برابر انجام می دهد. همچنین شما می توانید از 101 عملکرد این برنامه نسبت به Internet Explorer برخوردار شوید.
  14. Pidgin و Kopete دو نرم افزار محبوب Chat در لینوکس هستند که به صورت رایگان در آن قرار دارند با همه Protocol ها سازگاری دارند.
  15. برای راه اندازی Media Center در لینوکس نیازی به نرم افزار نیست اما در ویندوز شما ملزم به نصب نرم افزارهای خاص دارید.
  16. محیط Desktop لینوکس سه بعدی است که کاربران در آن راحت تر می توانند کار کنند.
  17. متنی که در لینوکس Copy می کنید تا ساعت ها می توانید از آن در جاهای دیگر استفاده کنید. این کار توسط نرم افزار خاصی که به طور پیش فرض در Desktop شما قرار دارد میسر است.
  18. در لینوکس قابلیتی وجود دارد که با یک تصویر نمادین کوچک به شما حجم هر فایل نشان داده می شود تا متوجه بشوید چقدر از فضای شما را اشغال کرده است.
  19. لینوکس های Server در خود My SQL و PostgreSQL که از ابزارهای قوی مدیریت داده ها هستند نصب دارد.
  20. لینوکس از تکنولوژی Cluster بندی استفاده می کند و قابلیت محاسبات فوق پیشرفته و سنگین را دارد برای همین است که در ابر کامپیوتر ها از لینوکس به جای ویندوز استفاده می شود.
  21. فایل سیستم NTFS در ویندوز حداکثر تا 16 TeraByte را پشتیبانی می کند در حالیکه لینوکس با فایل سیستم XFS تا یک میلیون TeraByte را Support می کند و همین است که باعث بالا بودن سرعت در لینوکس می شود. همچنین لینکس می تواند تا 1024 پردازنده در یک کامپیوتر را پشتیبانی کند که ویندوز از آن ناتوان است.

نظرات (0)

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template