نوروز امسال رو با یک تخفیف حسابی شروع کن + کد تخفیف 400 هزارتومانی اشتراک 1 ساله: N1403

لیست بخش ها

بررسی و تحلیل سئو سایت بامیلو

بامیلو برندی است که برادران سامور برای فعالیت اینترنتی راکت اینترنت در ایران انتخاب کرده و در سال 2014 به این انتخاب جامع عمل پوشاندند … در ذیل خیلی سریع به سراغ آمار تحلیل می رویم و پس از ان به بخشی می رسیم که هم شما و هم من عاشق آن هستیم (جاییکه با هم متوجه خواهیم شد چرا بامیلو ، در طی کمتر از 30 ماه،بامیلو شده است !!)

  • تاریخ تحلیل : 15 شهریور 1395
  • اطلاعات آماری
  • رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 1961
  • رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 33
  • پیج رنک گوگل : N/A
  • امتیاز سئو جهانی : 70%
  • تعداد بک لینک : حدود 5000 لینک
  • عمر دامنه : بیش از 2 سال
  • محل سرور : آمریکا
  • رتبه محتوای بی ارزش : 46% که بد است
  • میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 4.35 که بد است
  • میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 4:14 دقیقه که بد است
  • میران محبوبیت فیسبوک : 924
  • میزان محبوبیت گوگل پلاس : 76
  • میزان محبوبیت توییتر : 0

 

اطلاعات تحلیلی

این سایت علاوه بر دارا بودن اپلیکیشن مخصوص موبایل، برای موبایل بهینه سازی هم شده است و محیط موبایلی مناسبی در اختیار کاربران می گذارد.

–  سایت مپ این سایت نیاز به تایید مجوز های دسترسی دارد و آدرس آن از طریق robots.txt به موتورهای جستجو معرفی شده است.

–  از تگ h1 برای عناوین دسته بندی و محصولات استفاده شده است . اسامی بخش های فوتر سایت در تگ h2 می باشد همچنین عنوان محصولات صفحات دسته بندی در این تگ قرار دارد . به طور کلی از تگ های مهم Heading آن گونه که باید بهره نبرده اند.

– در کد نویسی قالب از میکروفرمت Schema.org استفاده شده است که بروز بودن سورس قالب ان را نشان می دهد.

– عناوین و محتوای پست ها بهینه نمی باشند و بحث تولید کلمات کلیدی در این سایت انجام نمی شود . برای تمامی عناوین صفحات پست و دسته بندی , نام سایت در انتهای عنوان درج شده است که نیازی به این امر نیست چرا که گوگل خودش برند را از صفحه اصلی با الگوریتمی خاص شناسایی کرده و در پایان عناوین صفحات داخلی ثبت می نماید .

– عبارات تگ description صفحه اول سایت طولانی می باشد و جمله انتهای آن که شامل برخی کلمات کلیدی سایت می باشد در نتایج گوگل حذف شده است !!! . در صفحات دسته بندی و محصولات نیز از جملات تبلیغاتی مانند اکنون سفارش دهید و از تحویل نقدی لذت ببرید و … در این تگ استفاده شده است . تاریخ و قیمت محصولات و همچنین برخی کاراکترهای اضافی همانند ✔ در تگ توضیحات محصولات دیده می شود . تمامی موارد ذکر شده از نظر سئو سایت اشتباه بوده و از این تگ به صورت بهینه در بامیلو استفاده نشده است .

– تصاویر محصولات این سایت همگی شامل تگ مهم alt هستند و البته بهتر بود به جای استفاده از عنوان در تگ alt از واژگان مهم محصول یا برند استفاده می کردند و عنوان را در تگ title قرار می دادند.

–  چیدمان مطالب در بخش های مختلف دسته ها کامل بهینه شده است و دسترسی کاربران به بخش های مختلف سایت به راحتی و با سرعت بالا انجام می شود .

–  آدرس دهی سایت در سطوح بالای دسته بندی به درستی انجام شده اما سطوح پایین تر کاراکتر های اضافی در خط آدرس درج شده است . آدرس محصولات نیز از نام محصول به صورت فارسی به همراه برخی کاراکتر های اضافی و اعداد استفاده شده است که بهینه نمی باشد.در کل متاسفانه از بحث بهینه سازی آدرس صفحات هم در سایت بامیلو استفاده نشده است.

–  لینک خارجی در سایت شامل لینک شبکه های اجتماعی است . لینک داخلی در صفحات محصولات نیز شامل لینک به دسته بندی و لینک برند محصول می باشد .

در کل اگر موارد بالا را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که سایت بامیلو متاسفانه برای سئو خود ارزش زیادی قائل نشده است و البته عملا در صفحات گوگل اصلا جایگاه مناسبی ندارد مگر در محصولات خاص خودش که هیچ رقیبی ندارد.

فروشگاه بامیلو واقعا در مدت زمان کم استارت خود در ایران به بازار خوب و قابل توجهی دست پیدا کرد.دو نکته بسیار مهم در روند پیشرفت کاری بامیلو به این سایت کمک کرد : یکی فروش اجناس برند که مشتریان خاص خود را همیشه داشته و خواهد داشت و یکی برند سازی متفاوت و خاصی که اروپایی به نظر می رسید و اینجا بود که با بررسی و مطالعاتی مشخص نیست طرح بامیلو ایرانی نیست …

بامیلو را برادران سامور با برند مشهور راکت اینترنت در ایران احداث کردند.این برند سابقه طولانی و بسیار فوق العاده ای در زمینه تجارت الکترونیک داشته است و می بینید که در مدت زمان کوتاهی توانسته جایگاه بسیار خوبی در ایران به دست آورد و این قطعا حاصل تجربه کار این شرکت در کشورهای مختلف است.

معرفی راکت اینترنت  Rocket Internet

راکت اینترنت شرکت چند ملیتی مستقر در برلین آلمان می باشد که بیشتر سهام آن متعلق به برادران سامور می باشد. عمده فعالیت این غول تجارت الکترونیک که چیزی در حدود 75 شرکت بزرگ را در 50 کشور جهان اداره می کند شناسایی بسترهای شناخته شده تجارت الکترونیک در سایر کشورها و سرمایه گذاری در آنهاست. راکت اینترنت سالانه حدود 4 میلیارد دلار درآمد دارد و با این قدرت مالی در هر بازاری که وارد می شود رقبا و کسب و کارهای آنلاین سر را خود را تقریبا نابود می کند!

بسیاری از منتقدان و کارشناسان راکت اینترنت را نه یک کارخانه شرکت سازی یا شتاب دهنده، بلکه یک کارخانه شبیه سازی و کپی کاری می دانند و رویکرد اخلاق تجاری این مجموعه را مورد نقد شدید قرار می دهند، از طرف دیگر مدیران اینترنت راکت معتقدند مشتریها همه جای دنیا شبیه هم هستند و کسب و کاری که در یک منطقه به بار نشسته و پاسخ مثبت داده قابل پیاده سازی در هر نقطه مشابه دیگری هم می باشد.

نوع کسب و کار و رشد اینترنت راکت به بی رحمی در عرصه تجارت الکترونیک معروف است، چیزی که خود مدیر آن یعنی الیور سام ور به نام “مدیریت قاطعانه” و ” شاخصی های مهم و اصلی عملکرد” از آن نام می برد. برخی از کارشناسان ساختار این شرکت را مدل آینده تجارت الکترونیک در جهان به حساب می آوردند و برخی دیگر آن را یک جریان زودگذر و موقت که به زودی نابود خواهد شد می دانند. مجموعه Rocket Internet زمانی که کسب و کارهای کوچک آنلاین را در خود می گیرد موجب رشد سریع و پرشتاب آنها می شود و زمانی که رودروی کسب و کارهای بزرگ و برندها می ایستد سعی در دامپ کردن و نابود کردن آنها دارد.

کشورهایی که راکت اینترنت در آنها فعالیت می‌کند :

آمریکای لاتین

برزیل

دفتر مرکزی اینترنت راکت در برزیل سائوپائولو است و مجموعا ۱۵ شرکت در اینترنت راکت دارد.

فیلیپین

سنگاپور

پاکستان

لهستان

اسپانیا

ایتالیا

هند

روسیه

سوئد

نروژ

فنلاند

و حالا حضور راکت اینترنت در ایران با برندهایی همچون تاکسی یاب،بدوفود و بامیلو که پیشرفت بامیلو اصلا قابل قیاس با دو برند دیگر نیست.این خود به تنهایی نشان دهنده این مهم است که دیگر بازار در دستان یک گروه خاص در ایران نخواهد بود و اگر به خود نجنبند حتی جایگاه خویش را از دست خواهند داد.خیلی ها سوال می پرسند که بامیلو یا دیجی کالا ؟!! کدام یک بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت قطعا دیجی کالا با داشتن گستره بیشتر محصولات و البته شناخت بیشتر بازار ایران فعلا گزینه مناسب تری است اما با روند رو به رشد بامیلو باید رقابت شدیدی انجام دهد که بازار خود را از دست ندهد …

در کل ، خوب یا بد حالا راکت اینترنت در ایران سرمایه گذاری در بخش تجارت الکترونیک را آغاز کرده است، این آینده کسب و کارهاست که بسیاری از موارد مثبت و منفی این روش تجارت الکترونیک را تعیین می کند و حالا بازار تجارت الکترونیک ایران بیشتر و جدی تر از قبل تحت تاثیر مستقیم پیامدهای بین المللی تجارت الکترونیک قرار گرفته است. آنچه مسلم است جدا از هر نتیجه گیری راکت اینترنت موجب شتاب بیش از پیش و رشد مضاعف کسب و کارها خواهد شد و البته امیدوارم بتواند ایده های جدیدی را نیز به شرایط مطلوب برساند که فعلا در این زمینه واقعا عاجز بوده است.

ارسالی کاربران - نویسنده مهندس قمصری .

 

 

 ممکنه این مطالب هم براتون جالب باشه                                  

آموزش دانلود رایگان عکس های استوک از سایت های پول همانند شات

پکیج کتاب های پرفروش و پربازدید برنامه نویسی وب به زبان انگل

آموزش دانلود رایگان و دسترسی به تمام محصولات سایت Envanto

آموزش سئو در 90 روز 90 Day SEO By Matthew Woodward

ویدئو روش های چند میلیون دلاری سئو SEO 2021 – Million Dollar

معرفی بهترین روش های کسب درآمد از سایت

نظرات (0)

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template