لیست بخش ها

آیا بیت کوین نابود میشود؟

آیا بیت کوین نابود میشود؟

هر زمان که قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا می‌کند و یا به هر دلیلی این ارز رشد نمی‌کند، بحث‌ها درباره نابودی و مرگ این رمزارز دوباره شروع می‌شود. از سال 2009 که این ارز دیجیتال به بازار عرضه شد تا به امروز با وجود تمام فشارها، این شبکه به بقای خود ادامه داده است. بیت‌کوین در سال 2021 رشد بسیار زیادی داشت، به‌طوری که قیمت آن در عرض 1 سال بیش از 180 درصد افزایش پیدا کرد و در مقابل 50 درصد هم ریزش کرد. این افزایش برای برخی از کارشناسان غیر قابل قبول است و آنها معتقدند این ارز دیجیتال بیش از ارزش واقعی خود قیمت‌گذاری شده‌است. با وجود این نوسانات قیمتی و نظر کارشناسان حوزه کریپتو سؤالی مطرح می‌شود که آیا بیت کوین نابود میشود؟ در این نوشتار به بررسی این سوال می‌پردازیم و احتمال نابودی بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

بررسی حملات به بیت کوین از گذشته تا به امروز

حملاتی که برای نابودی بیت کوین انجام می‌شود را می‌توان به سه گروه اصلی طبقه‌بندی کرد.

  1. تلاش برای کاهش سرعت پذیرش بیت‌کوین: این نوع هدف کاربران و تجربه کاربری آنها را مورد هدف قرار می‌دهد. مرگ و حیات ارزهای دیجیتال به اثر شبکه‌ای آنها بستگی دارد. در حقیقت این کاربران هستند که به ارزهای دیجیتال ارزش می‌دهند. چنانچه سرعت پذیرش بیت‌کوین کم شود، رقبای دیگر می‌توانند وارد میدان شوند و ارزهای خود را پیش ببرند.
  2. حمله به زیرساخت بیت‌کوین: این نوع حمله نودها، ماینرها و سخت‌افزارها را مورد هدف قرار می‌دهد. با کند شدن، از بین‌رفتن شبکه و بالارفتن کارمزد، تجربه بدی برای کاربران ایجاد می‌شود و تا حدودی اعتماد خود را از دست می‌دهند. این موضوع علاوه بر اینکه به اقتصاد بیت‌کوین آسیب می‌زند، سرعت پذیرش را هم کاهش می‌دهد. این حملات توسعه‌دهندگان را هم از مسیر پیشرفت منحرف می‌کنند.
  3. آسیب رساندن جهت کم‌کردن سرعت پیشرفت بیت‌کوین: این حمله به طور مستقیم تیم توسعه‌دهنده و فرآیند پیشرفت را مورد هدف قرار می‌دهد. این کار موجب کاهش سرعت بهبود و ارتقا بیت‌کوین می‌شود که در نهایت تأثیر مستقیمی روی سرعت پذیرش بیت‌کوین دارد. چنین حملاتی ممکن است توانایی توسعه دهندگان جهت نشان‌دادن واکنش سریع در برابر حملات زیرساختی را تضعیف کند.

عوامل نابودی بیت کوین

درست است که با «خرید بیت کوین صرافی ارز دیجیتال تبدیل» می‌توانیم یک خرید مطمئن با کارمزدی پایین را تجربه کنیم اما در واقع برای داشتن یک سرمایه‌گذاری امن باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم. متأسفانه گاهی اوقات تعصب داشتن نسبت به یک دارایی موجب ازدست‌رفتن تمام دارایی یا بخشی از سرمایه ما می‌شود. قبل از آنکه بخواهیم در رمزارز بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنیم باید تمامی احتمالات و خبرهای این حوزه را بررسی کنیم. در ادامه برخی از مهم‌ترین عواملی که موجب نابودی بیت کوین می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

  1. بررسی احتمال هک شدن بیت کوین

در حقیقت بلاک‌چین بیت‌کوین یک نسخه نیست که هکرها بتوانند آن را هک کنند و در اصل هزاران نسخه از آن در گره‌های شبکه‌های کامپیوتری ذخیره شده‌اند. این گره‌ها در سراسر دنیا پراکنده هستند و شامل تمام تراکنش‌های بیت‌کوینی هستند که تا کنون انجام شده است. هکری که می‌خواهد دفتر کل توزیع شده بیت کویت و یا هر شبکه دیگری مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را تغییر دهد، باید بیش از نیمی رایانه‌ شرکت‌کننده را هک کند. به این نوع هک «حمله 51 درصدی» گفته می‌شود. این حمله احتمالاً مهم‌ترین تهدید برای بلاک‌چین و در نهایت بیت‌کوین است. چنین سناریویی یعنی اگر یک فرد یا سازمانی موفق شود کنترل اکثریت قدرت استخراج شبکه را به دست بگیرد می‌تواند تاریخچه تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین را تغییر داده و بازنویسی کند. بااین‌وجود، دستیابی به این وضعیت دشوار است و احتمال وقوع آن خیلی کم است.

  1. تعطیلی بازار بیت کوین

همان‌طور که تا به امروز بیت‌کوین مورد حمله 51 درصد قرار نگرفته است، هرگز برای مدت کوتاهی هم تعطیل نشده‌است. برخی از فعالان، مؤسسات دولتی و مقامات بانکی پیشنهاد تعطیلی شبکه بیت‌کوین را داده بودند اما این شبکه از سال 2009 تا سال 2022 تمام‌وقت مشغول به کار است. حتی در شرایط خیلی خاص احتمال کمی وجود دارد که پایان کار بیت‌کوین رقم بخورد. برای مثال، قطع جهانی برق که تمام اینترنت و ارتباطات را در سراسر جهان قطع می‌کند، می‌تواند از تماس گره‌های شبکه با یکدیگر جلوگیری کند و باعث ازکارافتادن سیستم شود.

ازآنجایی‌که بیت‌کوین یک شبکه غیرمتمرکز است، امکان تعطیلی آن توسط دولت وجود ندارد. بااین‌حال برخی از دولت‌ها تلاش کردند تا معاملات ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند اما هنوز هم موفق نشده‌اند. خرید ارز دیجیتال در ایران جرم شناخته نمی‌شود و ما می‌توانیم به‌صورت قانونی معاملات خود را انجام دهیم.

  1. رویکرد دولت آمریکا در رابطه با بیت کوین

پس آن که بیت‌کوین توانست سقف تاریخی 68 هزار را ثبت کند، فضای شبکه‌های اجتماعی پر شد از صحبت‌ها و سؤالات در مورد ارزهای دیجیتال. یکی از مهم‌ترین سؤالات این است که آیا دولت فدرال آمریکا به رقیب «دلار» اجازه می‌دهد به فعالیت و رشد خود ادامه دهد؟ یا مقرراتی برای این رمزارز تعیین می‌کند؟ حتی ممکن است بیت‌کوین را ممنون کند؟

در مورد بازار کریپتوکارنسی صحبت‌ها و نظرات متفاوتی ارائه می‌دهند. ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیا و مدیرعامل کمپانی تسلا، بر این باور است که ارزهای دیجیتال در حال حاضر خیلی گسترش یافته‌اند و هیچ دولتی نمی‌تواند آنها را نابود کند. این حرف درباره با بیت‌کوین صدق می‌کند اما عاقلانه نیست که درباره رمز ارزهای دیگر هم  همین‌قدر خوش‌بین باشیم.

  1. تأثیر دولت‌ ها در تجارت

کمپانی‌های بزرگ «ماسک اسپیس ایکس» و «تسلا» را در نظر بگیرید. اسپیس ایکس با ورشکستگی زودهنگام مواجه شد و وام دهندگان برتر از دادن وام به این شرکت خودداری کردند. بااین‌حال ناسا با SpaceX شریک شد و مشکلات مالی این شرکت را کاهش داد. کمپانی تسلا نیز در سال 2008 ورشکسته شد و دولت اوباما برای نجات آن دست‌به‌کار شد. قیمت خودروهای الکتریکی و ارزش بازار آنها بیشتر شد  و در نتیجه دولت برای جبران این تفاوت مالیات تعین کرد. حتی همین حالا که ارزش این شرکت بیش از 1 تریلیون دلار است، دولت بایدن در حال تخصیص یارانه‌های سودآور است که بتواند بیشتر به ماسک کمک کند.

این دو مثال که گفتیم نشان می‌دهد دولت چگونه قدرت حمایت از شرکت‌ها، افراد و ایده‌های مور نظر را دارد. از طرف دیگر می‌تواند کسانی را که مورد تأییدش نیستند را نابود کند. رقابت با بیت‌کوین یکی از وظایف اصلی این دولت است و موجب در خطر قرارگرفتن بیت‌کوین شده‌است.  نه‌تنها بیت کوین بلکه می‌توانند کل بازار کریپتو را نابود کنند. همان گونه که چین ارزهای دیجیتال را در کشورش سرکوب کرد. چین شهروندان خود را از نگهداری، معامله و استخراج ارزهای دیجیتال منع کرد و باعث سقوط کل بازار کریپتوکارنسی شد. هم اکنون ایالات متحده نیز سیگنال‌های نگران‌کننده‌ای را ارسال کرده است که موجب نگرانی فعالان بازار ارزهای دیجیتال شده‌است.

بیت کوین فنا ناپذیر است؟

درست است که بیت‌کوین تا به امروز توانسته است قوی عمل کند اما بهتر است خیلی خوش‌بین نباشیم. هر چیزی، حتی بیت‌کوین ممکن است یک روزی نابود شود. خوشبختانه بیت‌کوین مسیر خوبی را تا به امروز طی کرد و آزمایش‌هایی که پشت سر گذاشته است. وضعیت فعلی اقتصاد کلان در جهان، قدرت زیادی به بیت‌کوین بخشیده است، به‌نحوی‌که نابودی بیت کوین خیلی دشوار شده‌است. در کل پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به دنیای کریپتو دانش فنی خود را به‌روز نگه دارید و با درنظرگرفتن تمام جانب وارد بازار شوید.

 

کلمات کلیدی: ریپورتاژ آگهی

 ممکنه این مطالب هم براتون جالب باشه                                  

نظرات (0)

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template