لیست بخش ها

طراحي سايت با سيستم مديريت محتوا يا برنامه نويسي از صفر

آموزش طراحي سايت فرادرس

 سوالي كه ذهن خيلي از افرادي كه قصد دارند وارد حوزه طراحي سايت شوند را درگير كرده اين است كه آيا براي طراحي سايت بهتر است از ابتدا  يك سايت را برنامه نويسي كنند يا اينكه از سيستم هاي مديريت محتوا نظير وردپرس يا جوملا استفاده كنند؟

پاسخ به اين سوال كمي پيچيده است .واقعیت این است که انتخاب بین خوب و یا بد نیست. در واقع هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند که با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای موجود یکی از آن‌ها برای طراحی سایت انتخاب می‌شود. كه مهمترين آن ها مقدار زمان آزاد شما ، مقدار هزينه اي كه قصد داريد صرف كنيد و البته نيازهاي كارفرماي شما مي باشد.در ادامه براي بررسي بيشتر اين سوال با گلچين آنلاين همراه باشيد.

اگر قصد داريد يك سايت شخصي براي خودتان راه اندازي كنيد و به امكانات يك سايت عادي شركتي يا فروشگاهي نياز داريد پيشنهاد ما سيستم هاي مديريت محتوا هستند.

یک سیستم مدیریت محتوا، سیستمی است که ایجاد و اصلاح محتوای دیجیتال را مدیریت می‌کند و اغلب به اختصار CMS نامیده می‌شوند. این سیستم در واقع نرم‌افزاری تحت وب است که به کاربران کمک می‌کند بدون نیاز به نوشتن تمام کدها از ابتدا و دانش فنی تخصصی کد نویسی، یک وبسایت ایجاد کرده و در آن اقدام به تولید و مدیریت محتوا کنند.

خب حالا كدام سيستم مديريت محتوا را انتخاب كنم؟

 طبيعتا بهتر است اولين قدم شما يادگيري آموزش وردپرس يا جوملا باشد.كه براي اين مورد منابع مختلفي وجود دارد يكي از معتبرترين مراجع براي يادگيري وبسايت فرادرس مي باشد

وردپرس چیست؟

وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوا متن باز و رایگان است و در واقع یک CMS که شما می توانید با استفاده از آن، انواع سایت و وبلاگ را راه اندازی کنید. وردپرس، کاملا متن باز است و دارای امکاناتی بسیار بالا و همین طور به علت سادگی استفاده از پنل مدیریت، توانسته سهم بالایی در بازار استفاده از سیستم های مدیریت محتوا را به خود اختصاص دهد. سیستم مدیریت محتوا وردپرس به دلیل وجود گزینه‌های سفارشی‌سازی متعدد یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان محسوب می شود. و در حال حاضر چیزی معادل ۳۰٪ از کل سایت‌ها در جهان از وردپرس استفاده می‌کنند. از طرفی، به دلیل استفاده بسیار بالا از این سیستم مدیریت محتوا، برنامه نویسان بسیاری به سمت این سیستم مدیریت محتوا آمدند و نسبت به پیاده سازی افزونه ها و قالب های مختلف برای آن اقدام کرده اند که همین باعث استفاده بیشتر از وردپرس شده است از ديگر  مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توان به امکان کاربرد و تنظیمات آسان  و نصب راحت در این CMS فوق العاده اشاره کرد. وردپرس در طول عمر خود از طریق ارائه به روزرسانی‌های دائمی  و البته امکان نصب سریع و بدون مشکل این به روزرسانی‌ها هر روز بر میزان امنیتش افزوده و دامنه‌ی کاربردهای خود را افزایش می‌دهد. انعطاف پذیری بی‌نظیر و امکان سفارشی‌سازی از طریق متن باز بودن برنامه و ارائه قالب‌ها و افزونه‌های کاربردی، هر روز بر محبوبیت این CMS می‌افزاید.

سيستم مديريت محتواي جوملا چيست؟

سیستم مدیریت محتوا جوملا یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) در جهان و ایران  می باشد. جوملا هم مثل  وردپرس یک CMS رایگان جهت انتشار محتوای وب می باشد که به شما امکان ایجاد  وب سایت های داینامیک را به راحتی می دهد.و همچنین کاملا رایگان  بوده و مدیرتی آن آسان است.شايد برايتان جالب باشد كه جوملا قديمي تر از وردپرس است ! در واقع جوملا اولین سیستم مدیریت محتوای محبوب حتی قبل از ورود وردپرس است، هم اکنون نیز وب مستران زیادی در ایران وجهان وجود دارند که از جوملا استفاده می کنند. جوملا شما را قادر می سازد که اساسا آنچه را که در وردپرس انجام می دهید،بتوانید در جوملا نیز قادر به انجام آن ها باشید. نصب جوملا بسیار ساده است و پس از نصب و راه اندازی با داشبورد آن که حاوی گزینه های زیادی است مواجه می شوید. اگر تا به حال از جوملا استفاده نکرده اید کار با آن می تواند برایتان سخت باشد هرچند که در نسخه های جوملا 3 و 4 راحتی بیشتر کاربران مد نظر قرار گرفته و تا حدودی هم محیط مدیریت در جوملا 3 شبیه وردپرس شده ، اما یادتان نرود که جوملا امکانات بسیار زیادی دارد و برای شما امکان مدیریت محتوای داخلی سایت و کاربران سایت را فراهم می کند. از طرفی در جوملا به افزونه هایی دسترسی خواهید داشت که می توانید از آن ها برای گسترش قابلیت وب سایت خود در صورت نیاز استفاده کنید. نام گذاري ها در وردپرس و جوملا تاحدودي متفاوت هستند بنابراين امكاناتي نظير ويجت در وردپرس را مي توانيم با مواردي نظير ماژول در جوملا مقايسه كنيم. جوملا علاوه بر پلاگين كه در وردپرس هم آن را خواهيد ديد .افزونه هايي به نام كامپوننت دارد كه هرچند كار همان پلاگين در وردپرس را انجام مي دهند اما جوملا به منظور دسته بندي بيشتر و منظم تر كردن كارها :‌ماژول، پلاگين و كامپوننت را جداسازي كرده است.آموزش جوملا فرادرس می تواند گزینه مناسبی برای شروع شما باشد.

 

كدام سيستم بهتر است؟

در حالی که هر دو سیستم مدیریت محتوا یکسان و خوب هستند، اما وقتی که در مورد قابلیت ها و ویژگی های آنها صحبت می شود تا حدودی متفاوت اند و بستگی به نیاز شما دارند.

تنها راه برای فهمیدن اینکه کدام سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای شما مناسب تر است، این است که یاد بگیرید هر کدام از آن ها چگونه کار می کنند و چه امکاناتی را می توانند به شما ارائه دهند.

 

چرا اين  سيستم هاي مديريت محتوا را پيشنهاد مي دهيم؟

  1. هردو اين سيستم ها رايگان هستند بنابراين با كمترين هزينه ممكن مي توانيد يك سايت ابتدايي طراحي كنيد.
  2. هردو اين سيستم ها بيش از 10 سال است كه فعاليت دارند ، هزاران افزونه و قالب آماده براي آنها نوشته شده بنابراين به جاي اينكه براي يك قالب ساده يا يك اسلايدشو عادي ده ها ساعت وقت برنامه نويسي بگذاريد مي توانيد نسخه آماده آنها را استفاده كنيد و در وقت خود صرفه جويي كنيد.همچنین با دیدن آموزش مدیریت وبسایت در سایت فرادرس می توانید تسلط بیشتری روی این سیستم ها پیدا کنید.
  3. سیستم های مدیریت محتوا به شما کمک می کنند  تا بتوانید محتوای خود را حرفه ای تر سازماندهی کنید. اکثر سیستم های مدیریت محتوا دارای ویژگی های محتوایی زیادی هستند و با استفاده از ویژگی هایی مانند برچسب ها و دسته ها  و مجموعه بندی ها به طور خودکار محتوا را برای شما مرتب می کنند.
  4. امنيت اين سيستم ها بالاست ! بر خلاف ادعاي خيلي از سايت ها سيستم هاي مديريت محتوايي نظير وردپرس و جوملا از امنيت بالايي برخوردار هستند، اين سيستم ها بيش از 10 سال است كه همه روزه توسط هكرها،برنامه نويسانو كاربران عادي در حال شناسايي باگ هستند . خودتان مقايسه كنيد؟! آيا سيستمي كه توسط يك برنامه نويس تازه يكماه است كه طراحي شده امن تر است؟ يا سيستمي كه توسط هزاران برنامه نويس نوشته و توسعه داده شده و توسط ميليون ها كاربر همه روزه استفاده مي شود و ميليون ها هكر روزانه آن را پايش مي كنند تا خطاهاي آن ها را پيدا كنند؟ در واقع شما با انتخاب سيستم هايي نظير جوملا ، وردپرس و پرستاشاپ از زمان،فكر و ايده و هزينه هزاران نفر همزمان استفاده مي كنيد.
  5. شما می توانید عملکرد CMS خود را گسترش دهید‌! یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای، به شما امکان می دهد تا با افزودن ویژگی های اضافی به آنها، امکانات سایت خود را سفارشی کنید.
  6. چرا مي گويند cms ها امن نيستند؟ دلايل آن بسيار ساده است. سيستم هاي مديريت محتوا تا حدي امروزه ساده شده اند كه تمامي افراد تازه كار نيز مي توانند با آن سايت طراحي كنند. طبيعتا اكثر افرادي كه تجربه كافي در زمينه طراحي سايت و امنيت وبسايت ندارند . نكات امنيتي در طراحي سايت خود را رعايت نمي كنند از همين رو اشتباها افزونه هايي غير امن را از منابع نامعتبر دانلود كرده و نصب مي كنند كه آن افزونه ها باگ ها يا بك دور دارند كه موجب هك شدن سايتشان مي گردد. اما در صورتي كه از مراجع  معتبر و بين المللي مثل گلچين آنلاين كه ضمانت  كيفيت و امنيت محصولات را دارند افزونه ها و محصولات خود را تهيه كنيد و همچنين آموزش مدیریت وبسایت فرادرس را مطالعه كنيد مطمئنن امنيت سايت خود را تضمين خواهيد كرد.

 

اگر قصد برنامه نويسي وبسايت داشته باشم چه؟

ممكن است مواقعي پيش بيايد كه قصد داشته باشيد خودتان از صفر يك سايت را طراحي كنيد و امكانات دلخواه خودتان را روي سايتتان پياده كنيد، اينجاست كه بايد از ابتدا شروع به يادگيري برنامه نويسي كنيد. زبان هاي طراحي سايت به شدت متنوع هستند و از همين رو بايد ابتدا تحقيقي در مورد زبان ها و امكانات هركدام كنيد. اما پركاربردترين زبان هاي طراحي سايت را مي توان PHP,HTML,CSS,ASP  دانست . البته يادمان نرود كه پركاربردترين به معناي بهترين و قوي ترين نيست ! و صدها زبان برنامه نويسي ناشناخته وجود دارد كه بعضا امكانات بيشتري در بخش مورد نياز شما ممكن است ارائه دهند. در پايان اگر قصد يادگيري طراحي سايت با زبان هاي برنامه نويسي مختلف را داريد مي توانيد به بخش آموزش طراحی سایت  يا آموزش برنامه نويسي فرادرس مراجعه كنيد. فرادرس با توجه به اينكه از قديمي ترين وبسايت هاي آموزش آنلاين با گستردگي بالاي آموزش ها و تنوع اساتيد است مي تواند يك گزينه مناسب براي يادگيري طراحي سايت و برنامه نويسي باشد.

 ممکنه این مطالب هم براتون جالب باشه                                  

آموزش دانلود رایگان عکس های استوک از سایت های پول همانند شات

آموزش کامپوننت نویسی جوملا How to Develop Joomla Components,

آموزش برنامه نویسی کامپوننت جوملا بخش Frontend

آموزش ماژول نویسی برای جوملا How to Develop Joomla Plugins

مجموعه کتاب های آموزش برنامه نویسی اندروید (زبان اصلی)

پکیج کتاب های پرفروش و پربازدید برنامه نویسی وب به زبان انگل

نظرات (0)

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template