نوروز امسال رو با یک تخفیف حسابی شروع کن + کد تخفیف 400 هزارتومانی اشتراک 1 ساله: N1403

لیست بخش ها

تشخیص نوع Cms سایت با wappalyzer و مقابله با تشخیص جوملا!

wappalyzer چیست؟شاید تا به حال برای شما هم پیش آماده باشد که بخواهید بدانید سیستم محتوا ساز و یا زبان برنامه نویسی یک سایت چیست و یا حتی بر روی چه سروری قرار دارد!

در این مقاله میخواهیم یک افزونه رایگان فایرفاکس را به شما معرفی کنیم که پس از افزودن آن به مرورگر فایرفاکس خود میتوانید به راحتی متوجه شوید که وب سایتی که در حال مشاهده ی آن هستید از چه نرم افزار ها ، سیستم ها و تکنولوژی هایی بهره برده است.

Wappalyzer با تجزیه و تحلیل کدهای HTML در صفحه ی مورد نظر تشخیص میدهد که از چه سیستم مدیریت محتوائی ( CMS ) و یا نرم افزار تجارت الکترونیک ( e-Commerce ) یا سیستم پیام ( Message Board )….. استفاده کرده است.

تمرکز Wappalyzer در واقع روی نرم افزارهای قابل دریافت مانند جوملا، ورد پرس و .. است، اما در کنار آن نیز سیستمهای عمومی مانند بلاگر و .. را نیز اضافه کرده است.

قبل از هرچیز به شما توصیه می کنیم اگر تا به حال اسم این افزونه را نشنیده اید، آن را روی مرورگر فایرفاکس خود نصب کنید :
دانلود افزونه wappalyzer برای مرورگر فایرفاکس | سرور اصلی

مانطور که در سایت منتشر کننده اشاره شده، Wappalyzer یک افزونه مرورگر است که قابلیت تشخیص تکنولوژی های استفاده شده در طراحی یک سایت، نوع وب سرور (در صورت امکان) ، سایت ساز (در صورت استفاده)، کتابخانه های جاوا اسکریپت و ... را دارد. این افزونه  حدود 160 سیستم مدیریت محتوا (CMS) را شناسایی می کند و با توجه به افزایش استفاده از آن، آماری را نیز در رابطه ارائه داده است :

ما ممکن است نخواهید سیستم مدیریت محتوای جوملای شما، توسط wappalyzer شناسایی شود. دلایل می تواند متغیر باشد. از کاهش احتمال هک شدن سایت تا گرفتن پول بیشتر از کارفرما! دلیل هرچه باشد راه حل در انجام دقیق مراحل زیر است.لازم به ذکر است برای انجام این مراحل باید به سیستم مدیریت محتوای جوملا نسبتا مسلط باشید :
 

مخفی کردن سیستم مدیریت محتوای جوملا از wappalyzer

1-    ابتدا طراحی سایت خود را کامل کنید و محتوا را اضافه کنید
2-    ماژول ها و افزونه هایی که قرار است بعدا استفاده کنید نیز نصب کنید
3-    به پوشه قالب خود رفته (در مسیر template) و کلیه فایل های CSS و JS قالب را توسط ادیتور متن باز کرده و چک کنید از کلیدواژه joomla در توضیحات آن استفاده نشده باشد. در صورت استفاده این کلمه را حذف کنید.
4-    مرحله قبل باید برای افزونه هایی که نصب کرده اید نیز انجام شود. توجه داشته باشید برخی از ماژول ها و کامپوننت ها، فایل های CSS وJS خود را در  پوشه Media قرار می دهند. پس این فولدر را نیز چک کنید
5-    فایل  robot.txt در فولدر اصلی سایت خود را حذف کنید
6-    افزونه jbetolo  یا  JCH oprtimize را نصب کنید و اقدام به ترکیب کردن فایل های CSS و JS سایت خود کنید. این افزونه مسیرفایل ها را (به فولدر Cache) تغییر داده و کمک بزرگی به عدم تشخیص سایت شما می کند. توجه کنید در این افزونه compression حتما خاموش باشد.
7-    فایل های زیر را باز کرده، عبارت X-Content-Encoded-By را جستجو و کلمه joomla که مقابل آن قرار دارد به دلخواه خود تغییر دهید :

libraries\joomla\application\web.php
libraries\legacy\response\response.php
libraries\vendor\joomla\application\src\AbstractWebApplication.php

8-    سه فایل زیر را باز کرده و عبارت   Joomla! - Open Source Content Management  را جستجو و حذف کنید

libraries\cms\application\administrator.php
libraries\cms\application\site.php
libraries\joomla\document\document.php

9-    در بخش تنظیمات عمومی جوملا (global configuration) گزینه های اول و دوم مربوط به بهینه شدن لینک ها  یعنی Use URL Rewriting و Search Engine Friendly URLs را تیک بزنید. لازم به ذکر است سرور شما باید لینوکس باشد تا فایل htaccess جوملا قابل استفاده باشد و url rewriting عمل کند
10-    در مسیر فایل های جاوا اسکریپت جوملا واقع در media\system\js فایلی به نام core.js قرار دارد. در این فایل متغیری به نام Joomla تعریف شده است. اگر نام متغییر را تغییر دهید، در پنل مدیریت بخش هایی به مشکل برخواهند خورد. برای جلوگیری ازین مشکل، ابتدا از این فایل یک کپی بگیرید و نامش را core.site.js بگذارید. سپس آن را باز کرده و کلیه متغیرهای Joomla را به نامی دیگر تغییر دهید. مثلا parsianportal. حال برای فراخوانی این فایل جدید، به مسیر زیر رفته :

libraries\cms\html\behavior.php

 و در حدود خط 88 ، عبارت:

JHtml::_('script', 'system/core.js', false, true);

را با عبارت زیر  تغییر دهید :

if(JFactory::getApplication()->isAdmin()) JHtml::_('script', 'system/core.js', false, true);
else JHtml::_('script', 'system/core.site.js', false, true);

با این کار در صورتی که در پنل مدیریت باشید فایل اصلی core.js و برای بازدیدکنندگان سایت، فایل تغییر یافته یعنی core.site.js لود خواهد شد. کار تمام است و افزونه wappalyzer   نمی تواند نوع CMS شما را تشخیص دهد

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام می خواستم بدون امکان پنهان کردن زبان برنامه نویسی سایت های وردپرسی هم از پلاگین Wappalyzer هست یاخیر؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام معمولا نمیشه زبان برنامه نویسی رو پنهان کرد اما اسم وردپرس رو میشه با افزونه hide my WP مخفی کرد.

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template