سیستم اطلاع رسانی جوملا Joomla Web Push Notification+ همراه با آموزش

در مجموعه ویژه اعضای سه ماهه و بالاتر

3
+2
1

   دمو افزونه  سازنده :webkul   سازگار با : جوملا 3x   نوع :, ;کامپوننت ،پلاگین   نسخه : 1.2

شاید برای شما هم پیش آمده است که وارد سایتی شوید و پس از ورود نواری را در بالای سایت مشاهده کنید. این نوار حاوی پیامی است که تلاش می کند توجه کاربر را به خود جلب کند. Web Push Notifications پیام های کوتاهی هستند که از طریق سایت در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرند. کاربران می توانند دریافت کردن یا نکردن چنین پیام هایی را انتخاب نمایند.این قابلیت توسط نسخه های جدید مرورگرهای کروم، فایرفاکس و سفری پشتیبانی می شود. این موضوع بدین معنی است که بیش از نیمی از تمامی کاربران اینترنتی   برای انتخاب این قابلیت واجد شرایط هستند و می توانند پیام های آن را دریافت کنند.چندی پیش افزونه ای ویژه وب پوش نوتیفیکیشن منتشر شد که با استقبال شما عزیزان همراه گردید امروز نیز افزونه ای دیگر و راحتر را برای شما عزیزان به صورت اختصاصی تهیه کردیم که کاملا فارسی می باشد و برای راحتی شما عزیزان آموزش فارسی این افزونه نیز قرار داده شد که هم اکنون می توانید از گلچین آنلاین دانلود کنید.

امکانات افزونه :

  • کاملا فارسی
  • همراه با فیلم آموزش فارسی
  • استفاده اسان و کانفیگ در عرض 5 دقیقه
  • امکان اطلاع رسانی خودکار به کاربر
  • امکان ارسال یک اطلاع رسانی به یک کاربر خاص
  • امکان نمایش اطلاع رسانی ها در موبایل
  • امکان نمایش گوشه کامپیوتر حتی زمانی که مرورگر مینیمایز باشد.

 

فايل‌ها:
webpushnotification (ویژه اعضای 3 ماهه وبالاتر)داغبه روز شده
تاريخ 1397-03-04 03:12:35
اندازه : حجم فايل 1.02 MB

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

آموزش فارسی افزونه

توجه :  قبل از تنظیمات مطمئن شوید پلاگین System - Web Push Notification فعال است

برای دریافت کد Api به این لینک مراجعه کنید

 

 

 

نکاتی در مورد وب پوش نوتیفیکشن

مزایا و معایب استفاده از Web Push Notifications:

استفاده از این قابلیت مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت اما همانند هر قابلیت دیگری این گزینه نیز کمبودها و کاستی های خود را دارد. اگر نتوانید این حقایق را به خوبی درک کنید، قادر نخواهید بود از این قابلیت به طور موثر استفاده کنید.  خوب اجازه دهید قبل از هر کاری سه مشخصه اصلی web push notifications را با هم مرور کنیم.

  • موثر بودن استفاده از web push notifications
  • تنظیم ساده و اسان و نیز کاربرد راحت این قابلیت
  • کمبودهای web push notifications که باعث می شود صاحبان سایت به فکر استفاده از اعلانات ایمیلی بیفتند.

موثر بودن: web push notifications نرخ پاسخ بسیار عالی دارد

فکر می کنید چند درصد از ثبت نام کنندگان در لیست ایمیلی سایت از آدرس ایمیل معتبر استفاده می کنند؟  به احتمال زیاد این درصد قابل توجه نخواهد بود. علاوه بر این، جعبه ایمیلی بیشتر افراد پر از پیام های متعددی است که معمولا خوانده نمی شود. اگرچه بازاریابی از طریق ایمیل یک شیوه بازاریابی بسیار ارزشمند و موثر است اما نرخ پاسخ بالایی ندارد. از سوی دیگر، استفاده از قابلیت web push notifications می تواند بسیار ارزشمند باشد. این موضوع بدین خاطر است که  بازدید کنندگان خودشان اجازه نمایش این اعلانات را می دهند. بنابراین بازدیدکننده خودش دریافت آن را فعال کرده است. از آنجایی که web push notifications به صورت اجباری نمایش داده نمی شود می تواند بسیار ارزشمند باشد. در نتیجه، لیست کاربرانی که این اعلانات را دریافت می کنند بسیار با کیفیت تر از لیست بازاریابی ایمیلی است و نرخ کلیک برای این قابلیت بسیار بالاست. با اینکه مطالعات انجام شده بر روی این گزینه زیاد نیست اما در یکی از مطالعات انجام شده ، web push notifications توانسته است نرخ کلیک سه برابری  نسبت به اعلانات ایمیلی ایجاد کند.

 کاربرد راحت: استفاده از web push notifications بسیار راحت تر از سایر روش های جایگزین است

خوب اول اجازه دهید کمی در مورد انتخاب ازاد صحبت کنیم. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم کاربران در انتخاب web push notifications ازاد هستند. یعنی هیچ اجباری برای انتخاب این قابلیت وجود ندارد. تنها کاری که  کاربر باید انجام دهد کلیک بر روی دکمه  است. در مقابل، انتخاب اعلان ایمیلی کمی دشوارتر است. در این گزینه کاربر باید آدرس ایمیل خود را تایپ کند و سپس از طریق ایمیل، این فرایند را تایید نماید. اجرا و به کارگیری web push notifications نیز ساده تر از سایر روش هاست. این اعلانات اغلب با اعلانات موبایلی مقایسه می شوند. اجرای web push notifications بسیار راحت تر و ساده تر خواهد بود.تنظیم و راه اندازی این قابلیت برای سایت های وردپرسی کمتر از یک ساعت طول می کشد. علاوه بر این هزینه راه اندازی این اعلانات بسیار اندک است. شما می توانید با صرف هزینه های بسیار اندک یک قابلیت مفید  و موثر در سایت خود داشته باشید. طراحی Web push notifications بسیار ساده تر از نوشتن ایمیل است. طراحی  آن استاتیک است و متنی که باید نوشته شود زمان زیادی از صاحب سایت نمی گیرد. در نتیجه  شما می توانید اعلانات خود را به سادگی ایجاد کنید و نگران طراحی آن نباشید. این موضوع بدین معنی است که نوشتن Web push notifications زمان کمتری نسبت به  نوشتن و طراحی ایمیل می گیرد.

کمبودها: Web push notifications را نمی توان جایگزین ایمیل کرد

باید به خاطر داشته باشید که Web push notifications را تنها یکبار می توان ارسال کرد. بعد از اینکه اعلانات به دست کاربر رسید نمی توان آن را بازیابی کرد.  این موضوع باعث می شود کاربر نتواند پیام سایت را ذخیره کند یا بیش از یک بار به بازدید آن بپردازد. از سوی دیگر، ایمیل روش ارسال بسیار عالی برای اطلاعاتی است که کاربر باید چندین بار به مطالعه آن بپردازد.  زمانی که کاربر خود را از لیست دریافت Web push notifications خارج کرد قرار دادن آن ها در مسیر انتخاب کمی دشوار خواهد بود.

پیام هایی که می تواند انتخاب بهتری باشد:

خوب حالا که مزایا و معایب این قابلیت را شناختید بهتر است نوع پیامی که می تواند به خوبی در اختیار کاربر قرار گیرد و او را تشویق به انجام کاری کند را با هم مرور کنیم. به طور کلی Web push notifications برای ارسال سه نوع پیام زیر عالی هستند:

  • پیام هایی که محدوده زمانی دارند
  • به روزرسانی محتوای سایت
  • درخواست نظر کاربران

پیام هایی که محدوده زمانی دارند:

پیام های مقید به زمان ، پیام هایی هستند که به هنگام دریافت در یک بازه زمانی کوتاه مفید و موثر خواهند بود. با اینکه استفاده از این قابلیت تحویل به موقع پیام را تضمین نمی کند اما می تواند تحویل سریع تری نسبت به ایمیل داشته باشد. همین امر باعث شده است چنین قابلیتی برای پیام های محدود به زمان همچون پیام های زیر ایده آل باشد:

  • کوپن ها و تحفیف های محدود به زمان
  • به روزرسانی در مورد در دسترس بودن محصولات به هنگامی که محصولات تقاضای زیادی دارند یا موجودی انبار کمتر شده است.
  • اخبار فوری در مورد به روزرسانی ها و محصولات

به روزرسانی محتوای سایت:

این اعلانات به کاربر اجازه می دهد محتوایی که تازه منتشر شده است را بخواند.  این ایده شبیه خبرنامه ایمیلی است اما در push notifications نرخ پاسخ بسیار بالاتر است.

درخواست نظر کاربران:

ممکن است نخواهید  این درخواست ها را به طور مکرر به کاربران خود ارسال کنید اما استفاده از نظرات کاربران بسیار ارزشمند خواهد بود. از آنجایی که کاربران این اعلانات را به طور منظم دریافت می کنند؛ می توانید از این گروه بخواهید نظرات خود را در مورد سایت و محتوای آن اعلام کنند.

چگونه به طور موثر از قابلیت push notifications استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از مزایای این قابلیت به طور کامل استفاده کنید باید پیام های درستی ارسال نمایید و استراتژی مناسبی برای ارسال این پیام ها داشته باشید. در ادامه ترفندها و نکاتی را برای داشتن یک استراتژی موثر بیان خواهیم کرد.

نکته اول:  از اعلانات خود به همراه سایر کانال های بازاریابی استفاده کنید:

این قابلیت باید در یک استراتژی بازاریابی چند کانالی به کار گرفته شود تا بتواند اثربخشی خوبی داشته باشد. با اینکه push notifications  برای ارسال و تحویل پیام های خاصی مفید هستند اما نمی توان آن را جایگزین خبرنامه ایمیلی یا سایر تلاش های بازاریابی کرد.

نکته دوم: متن push notifications باید کوتاه و گیرا باشد:

زمانی که می خواهید متن این اعلانات را بنویسید به خاطر داشته باشید که شما با موارد بصری بسیار اندکی سرو کار دارید. شاید بتوان گفت موثرترین push notifications ها آنهایی هستند که کوتاه و گیرا طراحی شده اند.

نکته سوم: در یک بازه زمانی معین پیام های مرتبطی تحویل دهید:

از لیست تقسیم بندی و تحویل شخصی سازی شده که توسط فراهم کننده این سرویس ارائه شده است استفاده کنید. اگر فراهم کننده ای که شما انتخاب کرده اید لیست تقسیم بندی و گزینه های شخصی سازی ندارد بهتر است از مواردی همچون OneSignal استفاده کنید. با کمک OneSignal می توانید لیست تقسیم بندی را بر اساس فاکتورهایی همچون فعالیت کاربران، زبان کاربران، نوع دستگاه، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر ایجاد کنید. همچنین شما می توانید بر اساس منطقه زمانی کاربر، تحویل اعلانات را شخصی سازی کنید. زمان های مختلف تحویل را تست کنید تا ببینید چه زمان هایی کاربر بیشرین پاسخ را می دهد.

نکته چهارم: اعلانات را بیش از حد ارسال نکنید

ارسال پیام ها به نوع پیامی که می فرستید و فعالیتی که کاربر باید انجام دهد بستگی دارد. به طور کلی، پیام مرتبط با به روزرسانی محتوا باید به یک پیام روزانه محدود شود. زمانبندی ارسال پیام محدود به زمان بر اساس نیازهای سایت کاملا متغیر خواهد بود.  در طول فصل خرید همچون تعطیلات عید نوروز ممکن است بخواهید پیام های متعددی را ارسال کنید. به داده های آنالیتیکی که توسط فراهم کننده ارائه می شود نگاهی بیندازید. اگر نرخ پاسخ کاربران افت کرده است بهتر است پیام های کمتری ارسال کنید.

سخن نهایی:

Web push notifications برای  تحویل پیام های ساده و حساس به زمان بسیار مفید و عالی خواهد بود. این قابلیت برای سایت های تجارت الکترونیکی عالی است. در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی، استفاده از این قابلیت برای کاربران و بازاریابان بسیار ساده تر است.

 ممکنه این مطالب هم براتون جالب باشه                                           

نمایش لیست مجموعه های سایت با SJ Content Categories جوملا

ماژول نمایش اخبار و مطالب جوملا Article Timeline Anywhere

افزونه خبری جوملا ijoomla Publisher Pro

نمایش اسکرولی خبر ها در جوملا News Ticker Headlines فارسی

ساخت تور راهنمای سایت با Dynamic Tour Creator

ساخت فرم تماس باما با Coala Web Contact Pro

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (2)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
  1. گلچین آنلاین

با احترام از طریق phpadmin وارد دیتابیس سایتتون بشید و جداول این افزونه را روی utf8 قرار بدید

  1. golbaran

با سلام و عرض ادب
من وقتی متنی رو به فارسی می نویسم که بخوام ارسال کنم ذخیره می کنم همه متن های فارسی ؟ میشه
مشکل اینکدینگ داره چکار کنم؟

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید